Düsseldorf
11. apríla (TASR) - Nemeckí výrobcovia cukroviniek vyrobili v tomto
roku menej čokoládových veľkonočných zajacov ako v roku 2024. V piatok
to oznámilo ich záujmové združenie, informuje TASR podľa agentúry DPA.
V tomto roku sa vyrobilo okolo 228 miliónov čokoládových zajačikov, čo
je o päť percent menej ako v minulom roku, keď ich bolo asi 240
miliónov. Nemecká asociácia cukrárenského priemyslu (BDSI) pripisuje
pokles výroby a vyššie ceny najmä nárastu nákladov v dôsledku prudko
stúpajúcich cien kakaa.
Takmer polovica čokoládových zajačikov, približne 108 miliónov kusov, sa
predá v Nemecku, zvyšok sa exportuje. Ako darčeky počas blížiacich sa
sviatkov ich plánuje použiť 38 percent opýtaných, vyplýva z
reprezentatívneho prieskumu agentúry YouGov. Robil sa od 21. do 24.
marca na reprezentatívnej vzorke 2060 ľudí starších ako 18 rokov.
Nemecké spotrebiteľské poradenské centrum varovalo pred neprimeranými
cenovými prirážkami obchodníkov. Rozdiely v cene veľkonočných zajačikov
rôznych značiek sú dvoj- až trojnásobné, hoci obsah kakaa v nich sa líši
len nepatrne. Čokoládové veľkonočné zajačiky stoja od 50 centov do 1,50
eura a sú drahšie ako čokoládové tyčinky s rovnakým množstvom kakaa.
„Zajačik, kuriatko alebo jahňa z čokolády nemožno porovnávať s cenou tabuľky čokolády v prepočte na výrobné náklady,“
povedala hovorkyňa BDSI. Veľkonočné cukrovinky majú podľa nej výrazne
vyššie nároky na dizajn produktu, personálne nasadenie, skladovanie a
logistiku.